Amsterdam Light Festival 

Project 1: Onlinemediamanager

Lichtkunst heeft mijn aandacht altijd getrokken. Het magische, de grootsheid, het contrastrijke, en zoals de bekende Dan Flavin de verwoordde:

One might not think of light as a matter of fact, but I do. And it is, as I said, as plain and open and direct an art as you will ever find.

Tijdens de vierde editie van Amsterdam Light Festival vervulde ik de taak van onlinemediamanager. In acht maanden tijd zette ik hiervoor onder andere de online en sociale mediastrategie op, analyseerde ik alle statistieken in Google Analytics, schreef ik Nederlands- en Engelstalige SEO-teksten, organiseerde ik Instagram-takeovers met de deelnemende kunstenaars, brainstormde ik over een nieuw websiteontwerp, beheerde ik de website, maakte ik de nieuwsbrieven op, redigeerde ik de programmaboekteksten, was ik eindredacteur van het cahier 2015-2016 en begeleidde ik de onlineredacteur.

RESULTATEN

%

Instagram-groei in 6 maanden tijd

%

gemiddelde socialmediagroei

%

meer websiteverkeer tijdens festival

websitesessies tijdens de festivalperiode

Met Marjolein is het heerlijk werken! Ze is social savvy, weet van aanpakken en met haar kunsthistorische achtergrond biedt ze verdieping waar nodig! Bij Amsterdam Light Festival had ze een breed takenpakket welke ze punctueel en met veel enthousiasme vervulde. Fabian Jon Ming

Marketing & communicatie, Amsterdam Light Festival

Project 2: Call for Concepts

Eind 2016 werd ik door Amsterdam Light Festival benaderd om het communicatietraject voor de zogenoemde ‘Call for Concepts 2017-2018’ te begeleiden. Dit hield in dat ik niet alleen het communicatieplan ontwikkelde, maar ook de research deed naar de beoogde doelgroepen, de nationale en internationale pr, mailings en andere tekstuele klussen op me nam. Het doel van dit alles? 500 inzendingen genereren. En dat is goed gelukt!

RESULTATEN

briefingdownloads

%

meer downloads t.o.v. 2016

inzendingen

%

meer inzendingen t.o.v. 2016